ترفندهای جالب ویندوز

آموزش ترفندهای ویندوز

ترفندهای جالب ویندوز

آموزش ترفندهای ویندوز

اگه توی یاهو مسنجر مزاحم دارین اینجا رو بخونین

بدون یاهو مسنجر لیست افراد را ببینید :

امروز از بی کاری تصمیم گرفته اید که کمی چت کنید. به اینترنت وصل می شوید و هنگامی که قصد دارید یاهو مسنجر را باز کنید ناگهان یادتان می افتد که ممکن است یکی از دوستان پرحرفتان هم کانکت باشد و اونوقت دیگه ...  .

احتمالا راهی را که در نظر می گیرید این است که به صورت مخفی(Invisible) وارد یاهو مسنجر شوید ولی همانطور که می دانید ممکن است دوستتان بازهم متوجه حضور شما شود و دوباره ...  .

با ترفندی که امروز معرفی می کنیم می توانید بدون این که کسی متوجه حضور شما شود و بدون وارد شدن به یاهو مسنجر لیست افراد را ببینید.

پس از وصل شدن به اینترنت وارد سایت یاهو شوید. در قسمت بالای سایت بر روی لینک Mail کلیک کنید. در صفحه باز شده آی دی و پسوورد خود را وارد کنید و بر روی دکمه Sign in کلیک کنید. حالا شما وارد صندوق پستی خود شده اید. در این صفحه در قسمت بالا سمت راست بر روی دکمه Address کلیک کنید. در این صفحه تمام افرادی را که در یاهو مسنجر به لیست خود افزاوده اید را می توانید ببینید. در کنار نام افرادی که کانکت هستند علامت  و در کنار نام افرادی که کانکت نیستند همین علامت با رنگ خاکستری قرار گرفته است. حالا دیگر می توانید با خیال راحت تصمیم بگیرید که وارد یاهو مسنجر شوید یا نشوید.

 

 

 

اگه می خواهید تو یک سایت دنبال یک کلمه بگردید اینجا رو بخونید

جستجوی غیرمستقیم در یک سایت:

تا به حال برای شما پیش آمده است در سایتی حاوی مقدار زیادی از اطلاعات است به دنبال موضوع خاصی بگردید؟ خوب مسلما اگر سایت مورد نظر دارای یک موتور جستجوی داخلی باشد که برای پیدا کردن موضوع مورد نظرتان مشکل خواصی نخواهید داشت. ولی اگر آن سایت هیچ موتور جستجوی خاصی نداشت ، چه باید کرد؟

تنها کاری که لازم است انجام دهید ، این است که دعا کنید موتور جستجوی آلتاویستا (AltaVista) از این سایت پشتیبانی کند. چرا که براحتی می توان از این موتور برای جستجوی خود استفاده کنید. البته این که آیا با موتورهای جستجوی دیگر هم می توان این ترفند را انجام داد هم مطلب جدایی است. زیرا من به غیر از آلتاویستا نتوانستم این ترفند را با موتورهای دیگر آزمایش کنم.

روش کار بسیار ساده است. فقط کافی است از دستور host: در این موتور جستجو استفاده کنید. به طور مثال اگر قصد دارید کلمه bonyan را از سایت bonyangroup.blogsky.com جستجو کنید ، کافی است در نوار جستجوی سایت آلتاویستا ( www.altavista.com) متن زیر را وارد کنید:

Host: bonyangroup.Blogsky.com+bonyan

البته همان گونه که عنوان شد ، لازم است که موتور جستجوی آلتاویستا از این سایت پشتیبانی کند.

 

دوستان عزیز ببخشید که این هفته دیر شد

Beep بی Beep :

حتما شما هم صداهایی کوتاه و در برخی موارد متناوب که بطور مثال از اسپیکر داخلی کامپیوتر تان به دلایل مختلف پخش می شوند را شنیده اید.

اگر با اینگونه صداها که در اصطلاح به آن ها Beep گفته می شود مشکل دارید و دلتان می خواهد برای همیشه از شر آن ها خلاص شوید کافی است به این ترفند را دنبال کنید.

وارد رجیستری ویندوز شوید. پس از ورود در ستون سمت چپ مسیر زیر دنبال کنید:

 

HKEY_Current_User/Control Panel/Sound

 

سپس در ستون سمت راست مقدار گزینه Beep را از Yes به No تغییر دهید. با این کار برای همیشه از شر این صداها خلاص خواهید شد.

 

اگر ویندوزتان پیغام خطا می فرستد اینجا رو بخونید

دیگر ویندوز XP گزارش خطا نمی فرستد:

اگر شما هم از کاربران ویندوز XP باشید حتما تا به حال با پنجره Error Reporting چندین بار برخورد کرده اید. پنجره ای که در صورت برخورد سیستم با مشکل توسط ویندوز XP نشان داده می شود و علاوه بر نمایش مشکل سیستم از شما می خواهد که در صورت اتصال به اینترنت این مشکل را برای شرکت مایکروسافت ارسال کنید. ممکن است دفعات اول این پیام و کار آن مفید به نظر برسد ، ولی پس از مدتی برای کاربر خسته کننده خواهد شد. در این ترفند نحوه حذف پنجره نمایش و ارسال خطا را توضیح می دهیم.

در ابتدا وارد Control Panel ویندوز XP شوید. در آن جا روی System کلیک کنید. حالا وارد قسمت Advanced شوید و روی دکمه Error Reporting کلیک کنید. در این قسمت با انتخاب Disable error reporting ، خود را از دست این پنجره در زمان بروز مشکلات عادی سیستم راحت می کنید. اگر می خواهید حتی در صورت بروز مشکلات جدی تر هم این پنجره ظاهر نشود کافی است تیک مربوط به قسمت But notify me when critical errors occur را بردارید و به طور کل نمایش این پنجره را حذف کنید. سپس روی دکمه OK کلیک کنید. تمام شد. دیگر آن پیام ، وقت و بی وقت مزاحم شما نخواهد شد.

 

برای اونایی که از دوتا ویندوز استفاده می کنند

تغییر ویندوز پیشفرض برای سیستم عامل:

امروزه اکثر کاربران بر روی کامپیوتر خود دو ویندوز نصب می کنند که عمدتا یکی ویندوز XP و دیگری ویندوز 98 است.

اگر شما هم جزو این دسته از کاربران باشید ، حتما دیده اید که به هنگام آغاز کار سیستم انتخابی مبنی بر اینکه وارد کدام ویندوز می شوید ، پیش روی شماست و چنانچه شما در مدت 30 ثانیه ، کلیدی را نزنید ، خود به خود وارد ویندوزی می شوید که به طور پیشفرض انتخاب شده است.

در این ترفند قصد داریم تا روش تغییر این قسمت سیستم را شرح دهیم. وارد ویندوز XP شوید. سپس وارد Control Panel شده و از آن جا بر روی System دوبار کلیک کنید تا System Properties باز شود. حال بر روی تب Advanced کلیک کنید. سپس در قسمت Startup and Recovery بر روی Settings کلیک کنید. در پنجره باز شده در قسمت Default operation system براحتی می توانید سیستم عامل پیشفرض را تغییر دهید و در قسمت Time to display list می توانید مدت زمان تاخیر سیستم جهت انتخاب یکی از دو سیستم عامل را کم یا زیاد کنید. این عدد که به طور پیشفرض عدد 30 می باشد بر حسب ثانیه می باشد. حال بر روی تک تک پنجره های باز شده دکمه OK را بفشارید. سپس کامپیوتر را Restart کنید تا نتیجه کار را مشاهده کنید.

برای انجام کارهای بالا در ویندوز 98 کافی است وارد درایو C کامپیوترتان شوید. سپس در آن جا فایل متنی Boot را که به صورت مخفی است باز کنید و تغییرات مورد نیاز را در آن اعمال کنید. پس از Save تغییرات کامپیوتر را Restart کنید تا نتیجه تغییرات را مشاهده کنید. دقت داشته باشید که فایل Boot در حالت Read Only است و قبل از Save باید آن را از این حالت خارج کرد. برای این کار بر روی این فایل راست کلیک کنید و سپس گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید. در قسمت Attributes تیک مربوط به Read Only را بردارید.