ترفندهای جالب ویندوز

آموزش ترفندهای ویندوز

ترفندهای جالب ویندوز

آموزش ترفندهای ویندوز

برای اونایی که از دوتا ویندوز استفاده می کنند

تغییر ویندوز پیشفرض برای سیستم عامل:

امروزه اکثر کاربران بر روی کامپیوتر خود دو ویندوز نصب می کنند که عمدتا یکی ویندوز XP و دیگری ویندوز 98 است.

اگر شما هم جزو این دسته از کاربران باشید ، حتما دیده اید که به هنگام آغاز کار سیستم انتخابی مبنی بر اینکه وارد کدام ویندوز می شوید ، پیش روی شماست و چنانچه شما در مدت 30 ثانیه ، کلیدی را نزنید ، خود به خود وارد ویندوزی می شوید که به طور پیشفرض انتخاب شده است.

در این ترفند قصد داریم تا روش تغییر این قسمت سیستم را شرح دهیم. وارد ویندوز XP شوید. سپس وارد Control Panel شده و از آن جا بر روی System دوبار کلیک کنید تا System Properties باز شود. حال بر روی تب Advanced کلیک کنید. سپس در قسمت Startup and Recovery بر روی Settings کلیک کنید. در پنجره باز شده در قسمت Default operation system براحتی می توانید سیستم عامل پیشفرض را تغییر دهید و در قسمت Time to display list می توانید مدت زمان تاخیر سیستم جهت انتخاب یکی از دو سیستم عامل را کم یا زیاد کنید. این عدد که به طور پیشفرض عدد 30 می باشد بر حسب ثانیه می باشد. حال بر روی تک تک پنجره های باز شده دکمه OK را بفشارید. سپس کامپیوتر را Restart کنید تا نتیجه کار را مشاهده کنید.

برای انجام کارهای بالا در ویندوز 98 کافی است وارد درایو C کامپیوترتان شوید. سپس در آن جا فایل متنی Boot را که به صورت مخفی است باز کنید و تغییرات مورد نیاز را در آن اعمال کنید. پس از Save تغییرات کامپیوتر را Restart کنید تا نتیجه تغییرات را مشاهده کنید. دقت داشته باشید که فایل Boot در حالت Read Only است و قبل از Save باید آن را از این حالت خارج کرد. برای این کار بر روی این فایل راست کلیک کنید و سپس گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید. در قسمت Attributes تیک مربوط به Read Only را بردارید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد